Wilma på Besök

I helgen har jag haft min kompis hemma, Wilma, för er som inte vet vem det är så är det min bästa vän som jag träffade på gymnasiet. Wilma bor i Falun, det är ju en bit bort så därför kan vi tyvärr inte träffas så ofta. Hon gick ett år längre än mig på RG och under förra våren så var hon här en helg, så hon har varit hos mig en gång innan men nu skulle hon åka tåg ända från Falun själv, lite skillnad från att åka taxi från Göteborg. Det skulle bli jättemysigt att ha henne här under helgen. Det skulle ju bli sommar igen, vädermässigt, så vi prickade in rätt helg definitivt.

Jag höll på att fixa och dona här hemma hela förmiddagen på fredagen och gjorde mitt hem fint.
Klockan 15:20 kom hon och det var så mysigt att ses igen. Det tar ju sex timmar från Falun men det var härligt att hon kom såpass ”tidigt” på eftermiddagen för då fick vi ändå mycket tid på fredagen.

Vi spenderade hela fredag eftermiddag och kväll på min altan i det fina vädret. Wilma har också en CP-skada men våra CP-skador skiljer sig lite från varandra då hon sitter i rullstol vilket inte jag gör, men hon har välfungerande armar, händer och finmotorik så vi kompliterar varandra helt perfekt. Jag kan gå och hjälpa henne på det sättet och hon kan öppna burkar, öppna våra drickor, knyta upp påsar, bre mackor osv vilket jag inte kan så det är perfekt.

Eftersom att jag har min superairfryer nu så kunde jag fixa middag till oss själv. Men hemtjänsten kom ändå då vi behövde ha hjälp med att blåsa upp madrassen och fixa frukost inför på lördagen då jag hade planerat att bjuda Wilma på smoothie, min lyxfrukost. Så det var bra att vi fick hjälp med det.

När hemtjänsten hade gått började jag med att göra ordning maten. Först körde jag laxen i airfryen och la de under två tallrikar så att de skulle hålla sig hyfsat varma, och sen körde jag potatisen i airfryen, det blev chris crash potatis, de blir så himla krispiga i airfryen. Sen serverade jag det med bea och tzatziki. Jag blev så nöjd, det var första helmiddagen som jag gjorde själv och det var en fantastisk frihetskänsla. Nu vet jag att jag kan fixa lax och potatis alldeles själv. Det blev supergott också, om jag får säga det själv! :) Wilma tyckte också om det så det var ju tur.

Det var en ljuvlig kväll och helt underbart att kunna sitta ute. Men det börjar ju bli mörkt så fort nu så efter maten gick vi in och satte oss i soffan framför ”Vilket liv” på TV:n med choklad och chips, det var mysigt. Wilma sov i min säng då hon inte kommer ner på en luftmadrass så fick jag sova på golvet, det går alltid bra tycker jag, men min kropp gillar verkligen inte det, hahahah, men två nätter får den stå ut, hihihi.

På lördagmorgon vaknade vi faktiskt tidigt, eller rättare sagt Wilma vaknade tidigt och sa redan godmorgon vid 8:00, men jag var så trött så jag somnade om och Wilma gjorde det också tillslut.
Sen gick vi upp vid 10:30 ungefär. Vi åt jättegod frukost på altanen i den härliga sommarsolen, jag hade köpt Brämhults juice till och med, lyxigt ska man ha det när man får besök. Vi åt smoothie med müsli på och macka, jag brukar aldrig äta både och så jag blev supermätt. Men på kvällen hade jag faktiskt bokat bord på La Capita i Borås, jag överraskade Wilma med det, hon blev väldigt glad, så vi behövde äta en stor brunch för att slippa äta lunch, så det blev brunch.
Resten av dagen chillade vi bara, Wilma duschade och jag duschade. När man går upp så sent så går ju dagen så fort.

Vid tio i fem började vi att göra ordning oss inför att gå ner till stan. Wilma rullade och jag tog Elof, det är så himla smidigt när jag har så nära till stan. Det var kul att visa Wilma Borås också. Det var en underbar kväll även i lördags, det var så varmt så man trodde att man var utomlands. Jag hade egentligen bokat bord inne men vi frågade och det fanns bord ute vilket var väldigt nice. Vi tog tapas, jag tar alltid det när jag är på La Copita för det är så himla gott. Efter en varm men härlig promenad hem tittade vi på Idol innan vi somnade.

På söndagen behövde vi ställa klockan då Wilma skulle åka hem. En helg går väldigt fort. Vi gjorde ordning oss och åt frukost, vi fick sitta inne i söndags då det kom en skur. Det blev även lyxfrukost i söndags. Jag hade köpt grekisk yoghurt toppad med müsli, färska hallon och blåbär med ringlad honung över, så lyxigt och gott om jag får säga det själv. Vid 10:45 kom mamma då hon skulle hjälpa Wilma till tåget, så vi åkte dit och vinkade av henne.