Fina dagar på Öland

I torsdags kom jag hem från en mycket härlig semester på Öland med Elliot och mamma. Första semestern för i år, det var väldigt härligt att komma iväg litet kände jag då jag är hemma så mycket nu för tiden, även om ni vet att jag älskar mitt hem. Jag åkte redan till mamma i söndags eftermiddag då vi skulle åka direkt efter frukost som i måndags.

Det tar ungefär fyra timmar till Öland så vi hade en lång bilresa framför oss, Elliot fick typ panik när mamma sa att resan tog fyra timmar, hahaha. Men det gick bra, jag gillar att åka bil så det var lugnt för min del och Elliot var jätteduktig, inget tjat. Vi stannade på vägen och fikade och sen stannade vi på Ikea lite längre fram och åt lunch. Det var häftigt att åka på Ölandsbron när vi äntligen var där och sen tog det bara tio minuter innan vi var framme. Sen var det så skönt att äntligen komma fram, dessutom hade jag skitont i rumpan! :)

Ölandsbron

Vi skulle vara på Öland i fyra nätter, måndag till torsdag. Första natten hade vi hyrt ett glampingtält på Rälla camping och sen de två sista nätterna skulle vi bo i en lägenhet inne i Borgholm. Det skulle bli coolt att testa på att glampa, vi har ju campat mycket men aldrig sovit i ett sånt tält. Det är alltså lite lyxigare. Jag fyllde år på tisdagen dessutom så det skulle bli extra härligt att vara ute på tur då.

Men det var så roligt, när vi äntligen var framme på Rälla camping så blev vi först förvånade då vi trodde att tälten skulle vara inne på själva campingen. Det stod liksom fyra tält på en gräsplätt, två husvagnar mitt emot och i mitten var det en stor gräsplätt med en grillplats och en skylt där det stod Rälla camping. Men sen såg vi att det var en ingång bredvid så vi tänkte att där måste själva campingen vara. Jag och mamma gick dit men där var det ingen ingång, bara lite träd och hängmattor typ, sen bredvid var det en gång till toaletterna, inte så fräscha toaletter men det funkade. Det var det liksom och i mitten på gräsplätten stod det en död midsommarstång och resten var nästan helt dött, det var bara två husvagnar där med ett sällskap vid sin husbil, that´s it, hahaha!

Jag och mamma satte oss utanför vårt tält och fattade ingenting, haha! Vi hade stolar och bord iallafall och bara ”jaha”, hahaha! Vi hade liksom förväntat oss en camping liksom, med husvagnar, stugor, tält, massor utav folk, ja ni fattar, också kom vi till detta som var själva campingen, hahaha! Mamma bara, vad är det jag har bokat? :D Men det bästa med mig och mamma är att ingen av oss blir liksom sura eller på dåligt humör utan tvärtom, vi asgarvade åt detta, ni kanske undrar, vad är det för roligt med detta? Men sånna här är vi, jag och mamma, vi kom liksom till ett dött ställe och satt där och stirrade på en vissen midsommarstång liksom, hahaha. Men det är det som jag älskar med mig och mamma, att vi kan garva åt sånt här, även om det inte blev som tänkt.

Den fina, nya, fräscha midsommarstången! :)

Men tältet var verkligen jättelyxigt. Stort och fint, heltäckningsmatta, högt i tak, en soffa och en jättelyxig dubbelsäng. Vädret var också fint när vi kom fram så det var nice. Efter lite garv och chill framför den vissna midsommarstången, hahaha, åkte vi och handlade lite. Problemet var att vi hade varken kyl, frys eller någon mikro i tältet så vi fick tänka noggrant, hahaha. Men vi köpte grillad kyckling och tacochips som vi åt till middag. Vi kunde ju inte köpa någon frukost men vi bestämde att vi skulle åka och äta frukost på ett café på min födelsedag.

Vi hade kvällssol framför vårt tält så när vi kom hem satte vi oss och åt middag i kvällssolen och jag och mamma drack varsitt glas rosé, det var verkligen härligt, trots utsikt över en död camping, haha. Men när vi kom hem från handlingen hade det faktiskt kommit lite mer folk.
Men vill man ha lung och ro kan jag rekommendera Rälla camping! ;)
Tältet var väldigt mysigt som sagt och shit, vilka goa sängar det var, så sköna. Elliot fick sova på en tråkig ihopfällbar säng, men han verkade nöjd med det ändå! :)

Fin kväll

På tisdagen blev jag väckt av att mamma och Elliot kröp upp jämte mig och sjöng för mig, en fin födelsedagssång, det var härligt! Att vakna upp i ett glampingtält på sin 22 års dag med de två var inte så dumt. Jag fick fina presenter som jag fick öppna där i sängen. Av Elliot fick jag ett SkiBo och korthållare, av mamma fick jag ett mycket fint armband som ska bidra med tur osv, jag älskar det och har bestämt att jag ska ha på mig det varje dag, sen fick jag en jättefin sten som heter Turmalinkvarts. Svart Turmalin är känd för att observera negativ energi. Mamma gav mig ett kort tillsammans med den fina stenen där hon skrev ”Låt Turmalinkvartsten påminna dig om att ändra fokus på dina negativa tankar och överkomma eventuella hinder som kommer i din väg! <3” Så fint! Kortet och stenen har jag bredvid sängen nu, fint ställe att ha de på tycker jag. Sen fick jag även rosa tofsar av mamma och en jättesöt blus, mycket fina presenter!

Vi gjorde iordning oss, packade ihop och mamma dammsög tältet. Sen åkte vi in till staden och åt frukost på ett jättemysigt litet kafé som låg precis vid vattnet. Enligt väderprognosen skulle det bara bli molnigt på min födelsedag men vi fick en del sol på oss så det var härligt. Vi satt ute på kaféets uteservering och åt sån lyxig födelsedagsfrukost, för mig blev det laxmacka och apelsinjuice.
Vi satt där en bra stund och gottade i solen.

Lyxig födelsedagsfrukost! :)
Fint ställe

Sen åkte vi in till Borgholm där vi skulle bo. Men vi skulle inte få våran lägenhet förrän på eftermiddagen så vi strosade omkring på torget, åt pizza till lunch, tog en glass och bara gick omkring och kikade.
Vi fick tillgång till lägenheten lite tidigare och den låg mitt i stan så vi gick dit. Det var ett helt hus med flera lägenheter som ett jättetrevligt par ägde så de mötte upp oss och visade oss vår lägenhet. Den var jättefin med ett litet kök och vardagsrum i ett med en bäddsoffa, ett sovrum och en toalett med dusch som var mycket fräschare en den på campingen! :)

Vi duschade och gjorde ordning oss inför kvällen. Sen tog jag och mamma ett glas bubbel och lite chips, det var jättegott bubbel. Pappa och familjen ringde mig och sjöng så fint för mig och grattade mig på födelsedagen. Sen gick vi ut på stada igen och hittade en jättemysig resturang som vi satte oss på. Vi kunde sitta ute, så det var härligt. Jag beställde en briska, jag valde mellan vitt vin och briska, men det blev en jättegod päronbriska. Servitören frågade efter mitt legg på min 22 års dag, haha, kunde jag lämna fram mitt legg nöjt och visa att jag har faktiskt åldern inne! :) Jag frågade då honom hur gammal han tror att jag är, för jag tycker att sånt är intressant, han sa då 15 hahaha! :-)
Jag åt en jättegod hamburgare. En härlig kväll!

Elliot har varit så kärleksfull mot mig hela semestern, alltså så himla mysigt. Han har hjälpt mig, kramat mig, bara varit nära och vi har haft det så himla roligt och mysigt ihop. Såklart, alla tre men Elliot har varit så kärleksfull mot syrran dessa dar så mitt hjärta har smällt! <3
Och herregud vad han har skrattat åt mig! :D I tisdags på min födelsedag när vi gick hem, herregud vad flummigt och härligt det blev! Jag vet dock inte om det var min alkoholcider som pratade eller om det var för att jag och min CP är som vi är, hahaha, kanske en kombo, haha! Jag kan nämligen verka flummig och full fast jag inte har druckit en skvätt! Hahaha! ;) Men iallafall, vi skrattade så mycket och Elliot höll på att tuppa av skratt! Det var så roligt! :D Men han sa rätt ut ”jag har världens bästa storasyster, jag vill inte ha någon annan syster än Alice för då hade jag inte fått skrattat så mycket”. Alltså hur gulligt, mitt hjärta höll på att smälta! :) Och vi gick och höll handen hela vägen hem! Och om det kom en hög trottoarkant så höll han i min hand då jag tycker att det är läskigt med höga kanter! <3

När vi kom hem spelade vi SkiBo och fortsatte vår härliga kväll. Jag smakade på min jordgubbslikör som jag fick av Jenny och pappa i julas, men aldrig hunnit smakat på men den har lockat mig i ett halvår nu så det var på tiden, hahaha. Den var jättegod!
En grym födelsedag helt enkelt med mina älsklingar!

22 åringen firar med likör! :)

I onsdags var det också bra väder, sol och moln, inte jättevarmt men ändå skönt liksom. Då åktre vi och tittade på raukar och på fyren Långe Erik som är en känd fyr på Öland. Det tog typ en timme dit men det häftiga var att man fick köra lite off Rode och precis vid havet, det var väldigt vackert!
Sen åt vi en väldigt sen lunch, tidig middag vid hamnen innan vi åkte hem. Väl hemma var det go kvällssol så då gick vi ner i deras trädgård. Elliot och mamma spelade lite boll och jag satt och läste i den goa kvällssolen. Sen gick mamma och Elliot ner en sväng till hamnen, jag följde inte med då jag var så trött i benen och i kroppen efter att ha gått så mycket. Elliot kom fram och kramade mig innan de skulle gå, det brukar han aldrig göra! :) De var typ borta i 15 minuter, sen kom de tillbaka! :)
Sen gick vi in och spelade några omgångar SkiBo igen innan vi gick och la oss.

I torsdags var det hemgång. Då var det väldigt grått och regnigt så det passade bra. Jag och Elliot hade väldigt roligt på vägen hem och vi körde raka vägen hem med bara ett lunchstopp så hemresan gick bra också. Sen kom jag hem till mitt mysiga hem.

Verkligen en supermysig semester, jag älskar att vara på semester med mamma och Elliot, vi har så himla mysigt och roligt ihop.<3 Också fick jag en mycket fin 22 årsdag på Öland! <3