Veckan innan Kroatien

Idag åker mamma och jag till Kroatien, tjohooo! Det var sjukt längesedan som jag var utomlands nu så det ska bli så kul och faktiskt lite spännande. Jag kommer knappt ihåg hur det är att åka flygplan. Alltid när jag har åkt utomlands så har jag åkt på morgonen, alltid behövt gå upp tidigt tidigt men nu går vårt flyg runt 12 tiden idag. Vi måste även byta flyg, det har jag aldrig gjort. Jag tyckte det var konstigt eftersom att det är Kroatien och jag trodde inte att man behövde byta flyg när det är såpass ”nära”. Så vi kommer inte vara i Kroatien förrän vid sju på kvällen tror jag.

Men det positiva med att flyget inte går så tidigt är att man slipper gå upp mitt i natten! :) Mamma kommer och hämtar mig idag, först tänkte vi att jag skulle komma till henne som igår och sova över tills idag, men vi bestämde att hon hämtar mig idag istället och det är skönt, att sova hemma. Jag tänkte gå upp och duscha idag på morgonen så man känner sig fräsch inför resan och sen kommer mamma ungefär vid halv nio då jag vill ha hjälp att packa ner alla mina kläder i resväskan. Sen sticker vi mot Landvetter! :)

Denna veckan har varit lugn, vilket varit skönt nu innan Kroatien. Det har ju varit så fruktansvärt dåligt väder, iallafall i måndags, det spöregnade hela dagen, jättetråkigt. Men det har inte gjort så jättemycket då man vet att man ska resa till värmen, men såklart tråkigt för alla andra som har bestämt sig för att stanna i Sverige i år. Jag har liksom inte hängt på stranden än och det lär inte bli något heller tyvärr, iallafall inte i juli, vi får hoppas på en varm augusti i år då kanske det blir något strandhäng. Badat har jag ens inte gjort i år heller, men det kommer ju definitivt att ändras denna veckan i Kroatien. Iallafall i måndags låg jag typ bara i sängen hela dagen, tittade på serier och lyssnade på ösregnet utanför, men lite mysigt var det ändå.

Jag har fått så himla ont i nacke, axlar och rygg. Nacken har jag haft ont i ett tag nu på mornarna, men nu har det tyvärr hållt i sig under dagen och gått ner i rygg och axlar och jag har en molande känsla där under hela dagarna. Jag har turen att inte ha ont vilket är vanligt när man har CP så nu när jag har ont så blir det extra jobbigt och påtagligt. Det är extra jobbigt på mornarna, jag vaknar varenda morgon och har svinont i nacken så jag har svårt att röra mig. Jag förstår inte vad det kommer ifrån, får nog kolla upp det om det håller i sig länge.

I tisdags vaknade jag redan vid sjutiden, jättekonstigt, när man får sova då sover man inte. :) Men då gick jag upp till gymmet och körde ett pass innan frukost, det var härligt. I tisdags hade jag och min kusin Emma bestämt att vi skulle träffas och äta lunch på Spring Rolls nere i stan, det såg jag fram emot väldigt mycket. Vi skulle ses klockan 13 och i tisdags var det bättre väder så då kunde jag ta Elof ner, det är en sån frihetskänsla att bara åka ner själv till stan med den, jag verkligen älskar den känslan. Det var verkligen en supermysig lunch. Vi måste börja träffas mer alltså, även med min andra kusin Matilda, vi pratar om det varje gång vi ses. Men Emma och jag pratade om att vi kunde hitta på något i augusti alla tre, så då hoppas jag verkligen på att det blir av, det vore sååå kul!

Men när jag kom hem, oj vad kroppen stretade emot då. För det första var jag supertrött, för det andra var mina ben jättestela (extra stela) och för det tredje så hade jag så mycket molande värk i rygg, nacke och axlar så jag viste inte var jag skulle ta vägen. Jag tänkte ”vad är det jag har gjort?” men det ända jag hade gjort var att jag hade gymmet på morgonen och ätit lunch med kusinen, thats it! Så tråkigt att man ska blir så trött av ingenting nu för tiden. Dessutom så är ju fysisk aktivitet bra och jag gillar ju att träna och att äta lunch med Emma var ju inte ett dugg jobbigt, så jag fattar inte. Innan kunde jag göra så mycket utan “konsekvenser”, nu kan jag typ inte göra någonting utan att bli helt slut, och det är faktiskt lite jobbigt och ledsamt. Men sen är det ju dagsformen också som avgör väldigt mycket i mitt fall. Men det är ändå tråkigt när man är liksom 22 år och har denna kroppen redan.
Ändå älskar jag att vara CP och vill inget hellre! Konstigt va? ;)

Det blir nog bra för denna kroppen att komma ner till värmen också, jag hoppas att jag kommer att märka skillnad iallafall. Det brukar ju kännas skillnad med värme.

I onsdags var jag faktiskt på arbetsintervju på morgonen vid 09:30, jag fick ta taxi dit då det återigen var regnigt. Men mer om det i ett annat inlägg. Resten av dagen chillade jag och packade inför Kroatien, så himla roligt, speciellt nu efter att jag har shoppat nya kläder.

I torsdags, igår, var jag återigen på gymmet på morgonen, härligt att träna dagen innan jag åker tycker jag då det inte kommer att bli lika mycket träning i Kroatien. Sen kom Veteranpoolen och städade här hemma, väldigt skönt att få det städat innan jag åker tycker jag, då är det fint och fräscht när jag kommer hem sen. Resten av dagen chillade jag, packningen var ju klar och allt, jag bara gjorde ordning det sista inför resan idag.